Media about us

Nie daj się wkręcić w SMS-owy spam

Niechciane SMS-y to problem dla wielu osób. Przychodzą nie wiadomo skąd i często słono nas kosztują. Jak się okazuje, w większości przypadków sami przyczyniamy się do ich otrzymywania. Na szczęście są sposoby na pozbycie się niechcianych SMS-ów. SMS-y, których nie mamy ochoty otrzymywać, dotyczą najczęściej ofert reklamowych, zaproszeń do subskrypcji lub udziału w konkursie, a także usług premium.

SMS-y czy Facebook Messenger? Jak użytkownicy smartfonów wysyłają wiadomości

SMS-y są nadal wiodącą formą komunikacji. Wygodę tę doceniają nie tylko posiadacze zwykłych telefonów, ale także użytkownicy smartfonów. Za co doceniają oni powiadomienia SMS i jakie komunikatory mobilne są wśród nich najpopularniejsze? Z przeprowadzonego przez platformę SerwerSMS.pl badania Komunikacja SMS w Polsce wynika, że posiadacze smartfonów bardziej doceniają zalety SMS-ów niż użytkownicy zwykłych telefonów komórkowych, którzy nie mieli do tej pory doświadczenia w

Niechciane SMS-y. Jak z nich zrezygnować?

Zaproszenie do udziału w konkursie, zniżka na zakupy, oferta dedykowanego horoskopu - każdy z nas choć raz otrzymał tzw. SMS-a Premium. Część tego rodzaju wiadomości to te, na których otrzymywanie wyraziliśmy zgodę, np. aktualne promocje w ulubionym sklepie. Co jednak, gdy nie jesteśmy pewni, jakie są intencje nadawcy i czy nie jesteśmy narażeni na dodatkowe koszty? Jak zrezygnować z niechcianych powiadomień SMS, podpowiadają eksperci – Daniel Zawiliński z platformy SerwerSMS.pl oraz radca prawny Michał Pankiewicz.

 

Czytaj więcej...

Polacy płacą SMS-ami

Polacy wspierają akcje charytatywne SMS-ami – wynika z raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2014” realizowanego przez platformę SerwerSMS.pl. Blisko 25 proc. wysyłających SMS Premium przyznaje, że zasila w ten sposób konta organizacji pożytku publicznego. Wśród innych funkcji, popularne są również płatności i transakcje finansowe. Korzysta z nich co piąty badany. SMS-y Premium to wiadomości tekstowe wysyłane na krótkie numery, obciążone są specjalną opłatą.

 

Czytaj więcej...

Od 1 stycznia 2015 roku nie ma potrzeby rejestrowania bazy danych

Zmiany są bardzo istotne z punktu widzenia tzw. administratorów danych osobowych, czyli podmiotów zarządzających zbiorami informacji wykorzystywanymi przez firmy. Najważniejszą jest zniesienie obowiązku zgłoszenia zbiorów do rejestru prowadzonego przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO). Z takiej możliwości skorzystać mogą przedsiębiorcy, którzy spełnią  odpowiednie warunki.

- Na nowych przepisach skorzystać mogą firmy, którze spełnią klika warunków. Przedsiębiorca, który od 1 stycznia 2015 roku nie będzie chciał zgłaszać swojej bazy danych, będzie musiał odpowiednio wcześniej zarejestrować administratora bezpieczeństwa informacji (tzw. ABI) w specjalnym rejestrze prowadzonym od nowego roku przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych  (GIODO). W niezarejestrowanej bazie mogą znajdować się tylko informacje, niebędące tzw. danymi wrażliwymi, które ustawa o ochronie danych osobowych ściśle określa w art. 27. Nie trzeba chyba wspominać o tym, że wewnętrzny rejestr zbiorów danych musi być prowadzony prawidłowo. Jest to ułatwienie dla obecnych administratorów danych osobowych szczególnie tych zobligowanych do wypełniania skomplikowanych wniosków rejestracyjnych w GIODO i dla tych podmiotów, które posiadają już kompetentnych ABI. Jeśli zaś chodzi o zagrożenia to może być to zbyt wiele czynności administracyjno-sprawozdawczych, realizowanych dotychczas przez inspektorów GIODO,  które być może zostaną przerzucone na przedsiębiorstwa- komentuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl

Czytaj więcej...

Back to list

Discover the world of mobile communication in the professional way!

Receive 100 free messages for the start + Shortcode 4301 for free!

Try it for free

Try 14 days for free