Wiadomości SMS pomagają budować lojalność
Według danych opublikowanych przez firmę Mobit, nawet 50 proc. konsumentów dokonuje zakupu po otrzymaniu wiadomości SMS z kodem rabatowym na produkt. Kampanie SMS mają nawet 7-krotnie wyższą skuteczność niż email marketing.
83,3 proc. Polaków chce otrzymywać powiadomienia sms związane z zakupami online
Powiadomienia SMS są najchętniej wykorzystywanym sposobem komunikacji wśród Polaków – ze wszystkich dostępnych technologii ponad 94 proc. osób wybiera właśnie krótkie wiadomości tekstowe, a 65 proc. korzysta z nich codziennie, wynika z raportu „Komunikacja SMS w Polsce”, przeprowadzonego przez platformę SerwerSMS.pl.
Już co piąty Polak robi zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
„Efektywność działań marketingowych determinowana jest przede wszystkich ich spójnością. Aktualnie dla wielu marketerów priorytetem jest optymalizacja działań w zakresie obsługi klienta, sprzedaży, asysty technicznej oraz lepsza komunikacja marki z konsumentem. Wszystkie kanały komunikacji powinno być spójne. Kampanie social media, kampanie SMS reklamy typu display i client service – to tylko kilka elementów tej układanki. Ponad 20% specjalistów ds. marketingu wciąż nie wie, jak zdefiniować kompleksową obsługę klienta w firmie. Osiągnąć można to dzięki wdrożeniu nowych technologii do przedsiębiorstwa. Powinniśmy zastanowić się czego oczekuje od nas nasz klient? Z jakich narzędzi korzysta najchętniej? Co budzi w nim pozytywne emocje? Dzięki temu będziemy w stanie przyjąć odpowiednią strategię działania i wykorzystać do tego właściwe narzędzia biznesowe. Z badań ekspertów wynika, że dziennie przed smartfonem spędzamy blisko 150 minut. W tym roku już blisko 60% Polaków będzie posiadało smartfona. Z kolei z badania – Komunikacja SMS w Polsce – wynika, że SMS z promocją zachęciłby blisko 90% konsumentów do zapoznania się z ofertą sklepu. Czy warto kierować się tym co podpowiadają nam sami konsumenci? Zdecydowanie tak!” – podsumowuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl