Jakie usługi należy zaoferować, aby być konkurencyjnym na rynku e-commerce?
Od kilkunastu lat obserwujemy dynamiczny rozwój handlu elektronicznego na świecie, szczególnie w Polsce i krajach należących do Unii Europejskiej. Wraz ze wzrostem konkurencyjności, zaostrza się także walka o klienta internetowego, który zwraca szczególną uwagę na kwestie bezpieczeństwa, łatwość zakupu oraz uproszczone procedury transakcji. Jak sprostać rosnącym wymaganiom konsumentów?
Wywiad z Arturem Sadowskim
Marketing mobilny i kanały komunikacji taki jak SMS, MMS czy VMS stały się w ostatnich latach doskonałym sposobem na dotarcie do klienta oraz pozwalają na usprawnienie wielu procesów biznesowych. Rynek powiadomień tekstowych wykorzystywanych w celach marketingowych od 3 lat nieustannie rośnie i jest już wart ponad 60 milionów złotych. W 2015 roku platforma SerwerSMS.pl prognozuje blisko 25 proc. wzrost przychodów.
Interakcja z konsumentem, personalizacja przekazu, SMS-y
Najbliższy rok przyniesie wiele zmian zarówno dla samych klientów, jak i firm, które szczególną uwagę powinny poświęcić rynkowi m-commerce. Konsumenci bardzo szybko przyzwyczajają się do nowoczesnych technologii, co stawia przed przedsiębiorcami nie lada wyzwanie. Klienci coraz chętniej robią zakupy i dokonują płatności przez smartfony. Blisko 17 mln polskich internautów odwiedza serwisy e-commerce, a tylko w 2014 r. korzystanie z aplikacji mobilnych, służących m.in. do e-shoppingu wzrosło, aż o 76%. W najbliższych latach na znaczeniu zyskają te sklepy internetowe, które zainwestują w wielokanałowość sprzedaży i powiadomienia typu push.