TOP 5 narzędzi, które zrewolucjonizowały komunikację Polaków w ciągu ostatnich 25 lat
Powiadomienia SMS, e-maile, Skype, Gadu Gadu, Facebook Messenger − przedstawiamy narzędzia, które zrewolucjonizowały sposób komunikacji Polaków. Sprawdź, czy wiesz skąd wzięły swój początek, od jak dawna możemy z nich korzystać i jakie funkcje miały ich pierwsze wersje.
Twój e-sklep nie działa? Tracisz sporo kasy!
Polacy pokochali zakupy online. Z roku na rok rośnie liczba osób kupujących w sieci. Obecnie dwie trzecie Polaków korzysta regularnie z internetu, a 80 proc. przynajmniej raz dokonała zakupu tą drogą (CBOS, Internauci 2015). Systematycznie rośnie również liczba e-sklepów oraz wartość polskiego rynku e-commerce, który według szacunków w 2015 roku ma osiągnąć ok. 35 mld zł. To tylko jedne z nielicznych powodów, dla których utrzymanie ciągłej dostępności serwisów internetowych powinno być priorytetem dla ich właścicieli.
Niechciane SMS-y. Jak z nich zrezygnować?
Zaproszenie do udziału w konkursie, zniżka na zakupy, oferta dedykowanego horoskopu – każdy z nas choć raz otrzymał tzw. SMS-a Premium. Część tego rodzaju wiadomości to te, na których otrzymywanie wyraziliśmy zgodę, np. aktualne promocje w ulubionym sklepie. Co jednak, gdy nie jesteśmy pewni, jakie są intencje nadawcy i czy nie jesteśmy narażeni na dodatkowe koszty? Jak zrezygnować z niechcianych powiadomień SMS, podpowiadają eksperci – Daniel Zawiliński z platformy SerwerSMS.pl oraz radca prawny Michał Pankiewicz.
Czy SMS-y są nadal ważne w komunikacji marketingowej?
Kobiety stawiają na świadomą konsumpcję? Jak najbardziej. Ponad połowa z nich chciałaby być na bieżąco i otrzymywać SMS-em informacje na temat aktualnych promocji. Największą popularnością cieszą się komunikaty dotyczące ofert z kategorii odzież, obuwie i akcesoria – wynika z raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2014” realizowanego przez platformę SerwerSMS.pl.